Autor: Suzana Stojićević (suzana@021.rs)

Novi Sad
11.04.2017.
21:08 > 21:33
Novi Sad je usvojio Evropsku povelju o rodnoj ravnopravnosti, čime se gradska vlast obavezala da će raditi na obezbeđivanju ravnopravnosti polova i ostvarivanju jednakih mogućnosti u gradskim organima, ustanovama i preduzećima.
  • @ @@@@*ravnopravnost

    19.04.2017 12:00
    Niste mi objasnili nista, osim vaseg razmisljanja koje se zove ja sam u pravu, ti nisi. Samo se ponavljamo ko papagaji tako da se ne bih dalje nastavljao, bilo je vec ovde cudnih komentara ranije, o nekakvoj prolivanoj krvi za ravnopravnost. Ne znam o kakvoj krvi se radi, posto nisam obavesten da je neko zene zatvarao u konc logore ili masovno streljao zato sto su trazile pravo glasa.
  • @ @@@@*ravnopravnost

    18.04.2017 15:32
    @ @@@@*ravnopravnost
    uramite svoja objašnjenja i razmišljanja.
    "Pevačica" na engleskom se kaže "singer" i u tom slučaju to je ženski rod. Isto tako se kaže i "pevač".
    Pronađite mi gde piše da je "singer" samo muški rod. Molim vas za tačnu stranicu neke gramatike, rečnika ili veb-sajt. Ako ne nađete, bolje se ne stamotite više.
    Vi mislite da je to samo muški rod jer ste neupućeni i primenjujete logiku svog maternjeg jezika na strain jezik.
    Jezici vrlo često imaju identične oblike za različite gramatičke kategorije.
    Npr. u srpskom "žene" može biti genitiv jednine i nominativ množine. U čemu je problem?
    Kad već nešto ne znate, dajte bar porazmislite kad vam neko lepo objasni.
  • @ @@@@*ravnopravnost

    18.04.2017 14:15
    Nastavci i posebni oblici za muški i ženski rod u engleskom postoje tamo gde su bili potrebni iz praktičnih razloga.
    Na drugim mestima reči su ujedno muški i ženski rod, po potrebi.

    Ovu vašu glupost ću da uramim. Vi baš znate šta je bilo potrebno u engleskom, potrebna je reč glumica, pa to postoji, a nije potrebna reč pevačica ili prijateljica.
    Što se tiče našeg jezika, baš zato što ima rodove, imali smo odavno učiteljice, lekarke, naučnice, ministarke i niko nije imao problem s tim. Problem je sa imenicama koje predstavljaju lomljenje jezika da se izgovore i nisu postojale, pa je zato potrebno konsultovati stručna lica kako da se to uradi, a to ne znam da li se dogodilo. Takodje ne vidim problem da se koriste kovanice reči kao žena-astronaut, žena-padobranac itd.
  • @ @ @@* ravnopravnos

    18.04.2017 05:49
    @ @ @@* ravnopravnost
    stvarno mi je nejasno da nemate mentalne kapacitete da se odmaknete od svog maternjeg jezika. Pa nisu svi jezici sveta isti pobogu.
    Neki imaju više brojeva, ne samo jedninu i množinu.
    Neki ne razlikuju rodove.
    Neki ih negde razlikuju negde ne.
    Nastavci i posebni oblici za muški i ženski rod u engleskom postoje tamo gde su bili potrebni iz praktičnih razloga.
    Na drugim mestima reči su ujedno muški i ženski rod, po potrebi. Bez diskriminacije.
    Srpski razlikuje rodove. Osnovne reči su isključivo muški rod (ne muški i ženski po potrebi), dakle fali ženski rod a za žene se koriste imenice u muškom rodu, što treba ispraviti.
    U čemu je problem? Kako ćete tačno biti oštećeni uvođenjem ovih imenica?
  • @ @@* ravnopravnost

    17.04.2017 21:17
    Ne, vaša shvatanja su ili amaterska ili je u pitanju obično trolovanje. Baš zato što nema sufiksa ess to i jeste problem a nema ni posebnih oblika kao što su king i queen. Nemam ništa protiv male nurse i ne mislim da sve mora da se sredjuje prefiksima i sufiksima, samo konstatujem da mnogo imenica ne postoji, kao na primer pevačica, a postoji glumica, pa pošto je falilo mnogo, krenuli su sa novogovorom koji ponekad izgleda suludo. U tom smislu izgleda nejasno čemu insistiranje na srednjem rodu i nasilno dovodjenje nekih imenica u srednji rod, osim ako se ne shvati cela anatomija third wave ideologije po kojoj polovi ne postoje, nego je to valjda trenutno stanje uma i ostale gluposti.
  • @@* ravnopravnost

    17.04.2017 10:07
    @@* ravnopravnost
    vi stvarno ili niste u stanju da neke stvari razumete ili to ne želite.
    Engleski je rodno neutralan u velikoj većini slučajeva (president).
    Tamo gde nije neutralan, ne postoji samo muški rod, nego i odgovarajući ženski (actor/actress).
    Ili čak obrnuto, gde je postojao samo ženski, sad postoji i muški (male nurse).
    A tamo gde je postojao samo muški, u novije vreme postoji nov rodno neutralan oblik (chair person).
    Nađite mi dokaz da je "president" samo muški rod, pa ćete možda nešto i dokazati, ali nećete.
    Na osnovu čega je to muški rod? Ne završava se na samoglasnik ili "-ess"? Vaša shvatanja su amaterska.
  • @ @@Beznadežnislučaj

    16.04.2017 23:25
    Zao mi je što niste razumeli moj sarkazam u komentaru, ali zato vaša manipulacije briljiraju.
    ""president" - to nije samo muški rod. Kada je žena "president" = "predsednica" .... neprocenjivo.
  • @* ravnopravnost

    16.04.2017 23:12
    Dovoljno znam engleski i ne trebaju mi objašnjenja. Na osnovu cega dokazujete da je taj jezik rodno neutralan. Na osnovu nekih primera pc novogovora? kao chairman-person.
    Naveo sam primer iz engleskog standarnog jezika, gde se vidi da gomila imenica, nemaju sufiks za ženski rod. Novogovor nije pokrio sve imenice a tamo gde i jeste uradjeno je prevodjenje u srednnji rod, sto nama izgleda kao budalastina ali mozda njima više odgovara. Za našjezik, bolje je da slušamo imenice u ženskom nego u srednjem rodu kao da polove nemamo.
  • *

    16.04.2017 17:55
    ravnopravnost
    Neki ovde stvarno ne znaju engleski a ni objašnjenja im ne vrede jer odbijaju da private činjenice.
    Engleski je uglavnom rodno neutralan. Tamo gde je engleski zaista bio nepravedan, odavno je uveo ravnopravnost. Na primer reč "chairman" što je postalo "chairperson".
    Red je da i srpski na sebi svojstven način uvede ravnopravnost.
    Engleski to radi tako što npr. uvede rodno neutralan oblik tamo gde je bio samo muški, srpski to radi tako što uvede/izmisli reč za ženske osobe koja u početku može čudno zvučati. Ništa strašno
  • @@Beznadežnislučaje

    16.04.2017 17:29
    @@Beznadežnislučaje
    očigledno imate vrlo ograničeno poznavanje jezika, tj. znate samo maternji jezik pa u drugim jezicima, npr. engleskom pokušavate naći paralele kada ih nema.
    Naravno niste u pravu.
    Diskriminacije nema onda kada nema šta da se diskriminiše.
    Već pomenuta reč "doctor" nije reč muškog roda koja se nameće i ženama. To je reč ili muškog ili ženskog roda, zavisi o kome se govori u tom momentu.
    Isto recimo "president" - to nije samo muški rod. Kada je žena "president" = "predsednica".
    Samo Maja misli da je "gradonačelnik" i "predsednik", a i vi kao njen istomišljenik.
    Rodno osetljiv jezik nije nikakvo nametanje (sa strane), to je uvođenje reda u nedosledan jezik.
    Dajte malo razmislite.
  • @Beznadežnislučajevi

    16.04.2017 15:23
    Da,treba da se hvatamo za engleski i pozivamo na nepostojeće ženske oblike u engleskom jer u engleskom zapravo ima imenica u ženskom obliku ali malo, tako da je naš jezik daleko rodno ravnopravniji od engleskog iz kojeg potiče takozvani politički korektan govor.
    Engleski u okviru iste imenice nema i muški i ženski rod, to je budalaština. Dakle žene SU diskriminisane u engleskom i engleski NIJE dosledan, jer su to sve sami licemeri. Imali su decenije vremena tokom drugog i trećeg talasa feminizma da menjaju jezik i uvode novogovor a nisu to uradili.
    Srpski razlikuje rodove počevši od žena i muškarac koji nemaju nikakve veze jedno sa drugim za razliku od man i woman gde je woman izvedenica od reči man. Uglavnom engleski sufiksima rešava problem kao actor, actress, pa što onda sve imenice nisu takve. Mogli bi da reše te veoma veoma ozbiljne probleme u svom jeziku pre nego što krenu da gramatički siluju ostale jezike, mnogo tolerantnije od njihovog.
  • Beznadežni slučajevi

    16.04.2017 06:46
    Nekima ne vredi objašnjavati
    Neki uporno odbijaju da shvate i razmisle.
    Nemojte se hvatati za engleski i pozivati na nepostojeće ženske oblike u engleskom jer u engleskom zapravo ne postoje ni posebni muški oblici.
    Engleski u okviru iste imenice ima i muški i ženski rod. Dakle žene NISU diskriminisane ni oštećene a engleski NIJE nedosledan.
    Srpski razlikuje rodove, ali nedosledno i to na nepravedan način po žene (razmislite kojih ženskih oblika ima a koji fale).
    Sve što treba je da se rodovi uvek razlikuju, tj. da se ono što se u srpskom već radi, radi do kraja.
    Manite se engleskog i ne brinite vi patrijarhalno vaspitani, nećete biti ništa siromašniji i živeti lošije ako se u vaš jezik na ovaj način uvede red.
  • Nervirach

    15.04.2017 19:18
    Zenski lopov se kaze Nasa (a ustvari Njihova) Maja. Znate sta, jezik se menja i mogli bi jos nekog da se uhvatite sem enleskog. Francuski na primer. Slazem se sa Vojvosadjanom, zelim vam cerke.
  • Posmatrac

    15.04.2017 17:01
    Srpski je jaci
    Pitanje za sve koji misle da je srpski zaostao i nedopustivo rodno neodređen.
    Kako se na engleski prevodi sledeći trivijalan dijalog dve osobe, da ne kažem dvoje ljudi:
    - Ozdravila sam, a ti?
    - I ja sam sada zdrav.
    - Odlično, došla bih to tebe da slušamo ploče.
    - Baš si me obradovala. Odavno nisam bio ovako srećan.
  • Podbarac

    15.04.2017 10:17
    Vidla žaba da se konj potkiva
    ...pa i ona digla nogu.
    To je glupost koja moguča samo u slovenskom jezicima - oni koji su na Zapadu i EU najglasniji zapravo i nemaju takve oblike, pa i za njih rodna ravnopravnost uglavmo, i ne znači jezičku. Ali s obzirom da kod nas jeste zahvaljujući nasleđu i tekovinama socijalizma, veči deo njihovih zahteva ispunjen i odomaćen, onda se mora naći drugi način da se i ovde bori za tzv. rodnu ravnopravnost.

    Elem, kada smo kod jezičke rodne ravnopravnosti, tražim i želim izmene u Pravopisu, e da bi se zadovoljili svi, pa i ja. Kao prvo da se ova "planina" okolo nas može i zvati "planin", a ime da može da joj se piše i kao "Fruški Gor". Da se "automobil" može zvati i "automobila", a "reka" da može da bidne i "rek".

    Daklem, onda i spaliti svu pisanu zaostavštinu, e da nam se deca ne bi ubuduće trovala nepodobnim oznakama roditelja, poput "otac" i "majka".
  • @Toma

    14.04.2017 17:51
    Ma, osilile se te zene, jelda Tomice, lepo ste rekli da ih ne treba ni pustati iz kuce, mesto im je pored sporeta, cuti, spremaj, kuvaj, radjaj decu... sad sve nesto traze, pa oce, pa "mlacenje", pa "prst u oci" (kako si samo to domisljato rekao)... Zao mi je, imam za tebe losu vest, nece biti vracanja nazad gde bi ti voleo da se nadjes opet. Puno je godina borbe trebalo i puno krvi pusteno da bi jedna zena danas uopste imala pravo da se skoluje i postane taj sudija, doktor, pilot... kao da nije jednako pametno i sposobno ljudsko bice. Gadan je put iza nas, budi uveren da je mnogo teze bilo izboriti se za pravo da te poslove obavljamo, a izgurati da nas nazivaju rodno odgovarajucim imenicama ce biti decja igrica spram svega ovog dosad.
  • @Dragan

    14.04.2017 15:28
    @Dragan
    engleski za razliku od srpskog za veliku većinu imenica nema posebne oblike za muški i ženski rod, dakle i "doktor" i "doktorica" se na engleskom kaže "doctor". Reč "doctor" ne znači da postoji samo reč u muškom rodu, nego da ta jedna reč je i muški i ženski rod, po potrebi.
    Srpski pravi ovu razliku i pošto je pravi, trebalo bi da je pravi dosledno i svugde, tj. trebalo bi da je uvek rodno osetljiv, bez obzira na to što neke reči za sad zvuče čudno i što se neki patrijarhalno vaspitani ovde protive
  • Dragan

    14.04.2017 10:35
    pitam se
    Kako neki britanac kaze "doktorka"...
  • Bestragija

    13.04.2017 15:32
    @Bestragija
    Sve i da hoce,zene ovde ne mogu da izigravaju Dankinje,jer su Dankinje,npr. prilikom razvoda zasticene finansijski i bezbednosno kao beli medvedi sto ukljucuje i njihovu decu,a nastavak zivota kao samohranim majkama im je bajka naspram zivota prosecnog gradjanina SRB,sto i vi vrlo dobro znate jer niste pali sa Marsa.A isto tako znate sta u ovoj zemlji ceka zene ako se usude da skinu jaram sa sebe i svoje dece i krenu putem „samostalnosti“ koja ovde podrazumeva angazovanje armije rodbine da finansijski pokrije i njih uz njihove plate plus njihovu decu,a o maltretiranju kroz koje te zene prolaze da ni ne govorim.Svoju mrznju prema zenama „koje vijaju pare“ ovde sto je neosporno kao i svugde u svetu bilo bi posteno da kanalisete onda i na domace „muzjake“ u ovoj zemlji koji u ogromnom broju slucajeva isto tako zive na grbacama svojih zena cim ih jednom vezu decom.Vidite,ne zivi se od poljubaca i cistog vazduha vec od novca nazalost.A stvaranje tj.zaradjivanje novca predstavlja odgovornost i obavezu svugde u normalnom svetu za normalnog muskarca.E samo TO naseg domaceg muzjaka jako svrbi i bezi od te odgovornosti kao djavo od krsta,pa onda mase okolo parolama da su sve zene ovde sponzoruse,kurve i sl.Pa i treba da budu gospodine,zasto bi dozvolile suprotno,nisu valjda blesave???
  • Toma

    13.04.2017 14:32
    mlaćenje p.sl.
    Ovo je isto kao i pilićarski nacionalizam rasprostranjen u Srba i ostalih frustriranih balkanskih naroda. Njima je glavno da se istakne njihova pripadnost nečemu i tome se daje akcenat.
    Jezik nije mašinski već ljudski, kao takav pun je izuzetaka i specifičnosti koje se ne mogu tako posmatrati jednoznačno i uniformno. Neke stvari su regulisane pravopisom ali neke i nisu.

    Insistiranje na ovakvim stvarima mi je besmisleno, kao što vegani i lgbt guraju ljudima prste u oči da bi svima objasnili da su oni vegani ili lgbt. Koga je briga? Zašto je to uopšte bitno?
    Ako piše dipl.inž. Čvorović, koga je briga da li je to muško ili žensko, i koga uopšte treba da bude briga? Imaš ime koje uglavnom jasno definiše da li si muško ili žensko, ali opet kažem ne vidim da je to bitna stvar bilo kome niti da treba biti.
    Te što se ko fol bore za nekakvu ravnopravnost, ustvari samo doprinose nekakvom jazu i prave razdor gde ga nema. Normalan svet ne diskriminiše ljude a vi iritirate sve sa insistiranjem na tricama i kučinama.
  • @Bestragija

    13.04.2017 09:18
    Prepuna su vam usta groznih generalizacija o muskarcima ovde, ili su sirovine ili su papuce, ali svejedno, uvek su balkanci. Pogledajte sebe, da li su zene ovde balkanke ili su sve same dankinje, holandjanke i francuskinje? Istina je da ovde zene trce za novcem i to ne mozete poreci, jer se lose zivi, ali kad vam vec toliko smetaju ovdasnji muskarci, oprobaje se negde napolju. Tamo nema trofej zena koje jure bogate dedice koje treba uskoro da sahrane i otmu imovinu od njihovih naslednika, sve fer plej, sve iz ljubavi. Verujete mi, posle talasa raznih migracija, samo jos vas cekaju, pa probajte, ne gubite vreme sa nama.
  • @Smeško

    13.04.2017 06:03
    @Smeško
    paradoksi postoje čak i u egzaktnim naukama kao što je fizika, dakle u prirodi, pa što ne bi postojali i u jeziku?
    Zapravo, jezik kao društvenu pojavu možemo menjati kako hoćemo i kako nam odgovara, ako ne možemo i nećemo da se naviknemo na "trenerka" ili "trenerica" kao ženski oblik za "trener", nigde ne piše da se ne može smisliti nešto treće, npr. "trenerina":)
    Jezik se menja, a u slučaju kad je ovakva situacija da ženski oblici za mnoge imenice postoje, a za neke ne postoje, jezik treba da se menja
  • Drum

    13.04.2017 01:14
    Hoćemo uskoro imati umesto mama i tata, roditelj 1 i roditelj 2?

    Ko se prenemaže, nešto što funkcioniše stotinama godina, sada se izmišlja topla voda i bavi nekim tricama, a neke mnogo bitnije stvari se zapostavljaju...
  • @Vojvosadjan

    12.04.2017 23:52
    A ti si mi jako bistar i jako siguran sa kim je ko bio i kakva su mu zivotna iskustva, Ok mozda nemas jajnike ali nemas ni testise, jer inace ne bi pljuvao po sopstvenom rodu koristeci ruzne termine i jos se cudio zasto to i ostali ne cine. U slobodno vreme izguglaj sta znaci rec mangina i malo spusti loptu, posto su ti komentari histericni kao da ih je pisala nadurena klinka. Zelim ti lepe snove sa gospodinom G kojim si prilicno opsednut.
  • Мунгос

    12.04.2017 23:39
    Како то може нека Европска повеља да мења језик неког народа? Може, на силу. Милом може такође, али ако је то народ идиота.
    И сада ће нека идиотска невладина организација плаћена од стране друге непријатељске државе, да постави лекторе који ће контролисати да ли Срби причају по датом измењеном језику. Миц по миц, па ће и по Српском језику бити упутно да се каже „околотрбушни панталонодржач“, знате па и у Немачком језику се тако каже.
    Један од супериорних европских језика, Српски језик, постаће предмет исмевања као језик коњушара. У томе видимо већ дају допринос „интелектуалци“ Борка Павићевић, Филип Давид, и још неки има их као кусих паса.
  • Bestragija

    12.04.2017 23:27
    @ImeKrijem
    Alo,alo,gde zivis ti….u Danskoj?!?!?Ovo je SRB breee!!!Zenu u ovoj zemlji od nauke,ucenja i ostalih tvojih trabunjanja ne ceka apsolutno nista osim bede i ponizenja.Ceka je 2 scenarija ovde otprilike:prvi,da se uda za razmazenog „maminog sina“ sa pedigreom jelte,brine se o celoj porodici koju joj je napravio,radi i titra do besvesti toj budali ucackanoj na drzavnoj jasli preko svih mogucih veza a koji nije kadar ni sopstvene pertle da veze i ...drugi scenario gde „iz ljubavi“ postaje robinja odvaljenog polupismenog Srbende koji ce da je mlatara o zidove pijan svaki put kad mu supa nije bila dovoljno topla sa pripremljenih 200 odgovora „zasto para nema u kuci“,jer mu ne pada na pamet da radi kad ona pored dece moze i sama pare da zaradjuje.E to je nasa realnost nazalost....I onda se svi cudom cude i kao sablaznjavaju sto devojke ovde vijaju te „sposobne“ (citaj kriminalne,napucane i sl.)A sta tu nije jasno molim lepo???Takvi traze tzv. „trofej zene“ tj. toooo nokte,top izgled,prezentaciju,jer im se moze ali i pruzaju im zivot kakav ne bi mogle ni da sanjaju sa ovima gore pomenutim.Pa sad sta se njima vise isplati,sta mislite????A zivot je jako,jako kratak,mladost brzo prolazi,a pogresni izbori se posle placaju ceo zivot,niko vas ne pita posle,shvatite u SRB ste.......
  • Smeško

    12.04.2017 22:41
    Paradoksi
    Narodni poslanik - narodna poslanica (obraćanje patrijarha za Božić/Uskrs)
    Vršilac dužnosti - vršilica (poljoprivredna mašina.) dužnosti
    Trener - trenerka (odevni predmet)
    Suludo. A još luđe mi je što postoji zvanje "ekspert za rodnu ravnopravnost"!!! Kako se to postaje, koja škola se završi??? Dokon pop i jariće krsti.
  • Vojvosadjan

    12.04.2017 18:07
    @ @ana
    Jajnike nemam, svoju "muskost" i sposobnost reprodukcije kao musko sam odavno dokazao. Ako branim zene (sto je retkost izgleda danas, jer je vecina vas iskompleksiranih jajara u fazonu kako je zena predmet za istresanje i j.....) znaci da sam zena?! Koliko si glup, strasno. Odakle mi procenti? Totalno je bilo pausalno priznajem, ali po nekim mojim kalkulacijama je 65%, bar u mom slucaju. Shvatam te, nisi nikad bio ni sa jednom pa ti je "tema" kao kvantna fizika ili spadas u istu grupu kao i onaj s pocetka sto tvrdi za 95%. Svima vama sto tako pricate o zenama (normalnim) i tvrdite da su sve takve, zelim samo cerke da dobijete i da ih njihovi muzevi isto tako tretiraju, kao olos. Seljacine balkanske.
  • V

    12.04.2017 17:46
    ravnopravnost i red u jeziku
    niko se ne treba osetiti ugroženim zato što neko pokušava da uvede red u jezik i ravnopravnost. U jeziku vlada velika nedoslednost. Jezik koji ima različite oblike za imenice u zavisnosti od roda, morao bi te razlike dosledno primenjivati, što nije slučaj. Možda na neke reči niste navikli, ali navići ćete se i nećete živeti ništa lošije ili biti zakinuti zbog toga. (Žena ne može biti predsednik nego samo predsednica itd.)
  • @Ana

    12.04.2017 12:17
    Neko krije testise a neko jajnike kao Vojvosadjan mozda? Ne znam samo odakle mu/joj procenti kojima se gadja, precizan-zna je kao RIK.
  • Gari

    12.04.2017 10:38
    Hoće li onda muški asistenti pri porođaju biti dedice?
  • @bns-silovanje jezik

    12.04.2017 10:37
    Jezik se razvija i menja zajedno sa društvom. Mi sigurno ne govorimo isto kao pre dvesto godina. Fond reči srpskog jezika se takođe povećao u odnosu na isti pre dvesto godina.
  • JustinaNS

    12.04.2017 10:27
    Polismislenosti
    Borkinju suprug gadno prebio; Govorkinja na skupu zasuta jajima; Zgodan frajer navukao Trenericu/Trenerku (donji odevni predmet ili ženska osoba trener?); Sve više Pilotkinja, Majorki, Oficirki/Oficiruša. A Vodičkinje?; Kako bi bila žena livac? Livkinja, Livničarka, Livačica... Žena Prostitutka. A muška prostitutka - pa MAKRO. Muška dadilja: Dadiljko, Dadiljac, Dadiljan. A MINISTARKA je samo jedna - Živka Popović! Sve druge su PolitiĆarke! Žene, izborite se za to da neudata dama od, recimo 50 godina, NIJE GOSPOĐICA, već Gospođa.
  • @Toma

    12.04.2017 09:36
    Kad neki covek zenski rod naziva frustrirane tetke, znamo da ima ozbiljan problem, a znamo i koji je. U nasem jeziku su uobicajene stvari koje su postojale u zivotu, pa su se tako odomacile, tako da sluskinja, spremacica, medicinska sestra je normalno da se ustalilo u zenskom rodu a u muskom nema, a doktor, sudija, advokat je musko. To sto si ti propustio poslednjih pola veka ili skoro ceo, pa nisi primetio da su zene od kad su dobile sansu, pocele da rade i druge poslove (skacu zene i s padobranom primetio si i sam, samo ti se ne svidja to novo doba), i sto polako preuzimaju sve pozicije koje zahtevaju trud rad i ucenje, protiv toga ne mozes nesta osim nasilja i ismevanja nastojanja zena da i jezik isprati realnu situaciju u drustvu.
  • Smartass

    12.04.2017 09:15
    Babac
  • bns

    12.04.2017 08:51
    silovanje jezika
    Zar ovo nije pravo silovanje jezika? Psihološkinja, biološkinja, ginekološkinja? Žensko sam, ali šta je previše - previše je.
  • X

    12.04.2017 08:40
    Ja predlazem da krene od sebe i promeni svoje prezime u Todorova
  • Aha

    12.04.2017 08:36
    Kako bi glasilo u zenskom rodu "trener"?
    Šta će onda tek pisati na diplomama? Dipl. doktorka, lekarka, psihološkinja, vozačica...Zasto mešati titule sa polom?
  • YU

    12.04.2017 08:22
    Poručnik i poručnica, general i generalka.
  • Joka

    12.04.2017 08:21
    Kako će se u ženskom rodu zvati trener?Trenerka ili trenerica :-) kakvim se budalaštinama bavite pa to više nije normalno a ni moralno... Skrećete pažnju sa mnogo ozbiljnijih stvari.Prijatan dan svima.
  • voimjamatere

    12.04.2017 08:02
    @voimjaoca
    Vozačica lokomotive.
  • Toma

    12.04.2017 07:42
    Jer je to jako bitno
    Prosto se ne može bez toga. Frustrirane tetke koje će da te ribaju ako nisi rekao vozačica, mašinivotkinja, sutkinja, preletačica i lopovkinja.
    U našem jeziku su neke stvari uobičajene, neke nisu. Košarkašica i odbojkašica itd. su uobičajene, padobrankinja nije. Tako da se manite ćorava posla.
  • Jezik

    12.04.2017 07:40
    :)
    Mašinovotkinja. :)
  • Zanovetalo

    12.04.2017 07:11
    @budalastine engleski jezik ne menja imenice po polovima, dok nemacki menja, kao i srpski, pa je moguce za jednu imenicu koja oznacava zanimanje izvuci i muski i zenski oblik. U cemu je problem?
  • @Dokle

    12.04.2017 07:00
    A umnjake joj je izvadila oralna hirurškinja
  • samo gledam

    12.04.2017 06:45
    Neka to Posebno Telo za praćenje bude dobro plaćeno. Nemojte da rade tako težak pos'o za dž...
  • strucnjak

    12.04.2017 06:08
    LOL ROFL
    ekspertkinjom za rodnu ravnopravnost Danicom Todorov :)
  • @budalastine

    12.04.2017 06:07
    @budalastine
    samo pokazujete koliko ste neupućeni izjednačavajući nešto što nije isto.
    Na engleskom imenica "doctor" je ujedno i muški i ženski rod (može biti i "he" i "she"), a ne kao kod nas "lekar" samo muški rod.
    O tome se radi - kod nas se imenicama isključivo muškog roda označavaju ženske osobe iako postoje odgovarajuće imenice u ženskom rodu, a ako ne postoje, mogu se napraviti.
    Pa je tako Maja bila "gradonačelnik" (trebalo bi tu još više navodnika ubaciti)
  • Ana

    12.04.2017 03:22
    Ime krijes, a i testise..
  • Voimjaoca

    12.04.2017 01:26
    cime se ljudi sve bave
    Da li moze nekoda mi kaze zenski rod imenice masinovodja ?!
  • objasnjenje

    12.04.2017 01:04
    @ImeKrijem
    Ali zene ne zanima bavljenje politikom. Zanima ih da upecaju dobru priliku sa dva razreda srednje, operu mozak, manipulisu njime i trose pare. Za taj posao im treba stajling i nokti. Zato od obrazovanih muskaraca panicno beze kao djavo od krsta.
  • Debeli

    12.04.2017 00:20
    Ispeci pa reci
    Ovo je usvojeno zbog samohvale pred zvaničnicima iz EU i da bi se objavilo u medijima, a o primeni u praksi niko nije razmišljao. Potpuno podržavam rodnu ravnopravnost, ali za ovako osetljivu temu potrebno je povesti adekvatnu javnu raspravu u koju bi bile uključeni stručnjaci iz različitih oblasti (pravnici, lingvisti, istoričari...), nevladine organizacije i obični građani. Ne ovako...
  • Vojvosadjan

    12.04.2017 00:08
    @imekrijem
    A da nadjes ribu za pocetak pa da vidis kako su minimum 65% njih (zena, devojaka..) sasvim normalna i divna bica, mnogo bolje od nas muskih, jesi razmisljao o toj promeni a? Ili si takav mentol da te 95% njih od**balo?! Ne cudi me uopste toliki stepen nasilja neostvarenih, poremecenih kompleksasa nad zenama u ovom drustvu, kad procitam takav idiotsko-generalizujuci "komentar". Znaci treba da bude svaka Mariji Kiri i sa oguljenim lakom na noktima od ribanja kade i tvojih usranih gaca da bi po tebi bila ravnopravna s tobom i uvazavana jel? Zelim ti da ti se sestra uda za istog takvog kao ti. Sto bi rekao "cenjeni gospodin" G, gospodine lecite se.
  • Orko

    12.04.2017 00:06
    @ImeKrijem
    Hahaha, samo kada se 95% muskaraca bavi biznisom, naukom, politikom.
    Vecina je na relaciji kladionica-kafana.
  • rodnonesvestan

    11.04.2017 23:26
    kako se kaže ženski lopov
    Pitao bih ekspertkinju šta ćemo da radimo za par godina kad ekipa iz LGBT (i još nekih "slova") i sličnih sekti koje uveliko na Zapadu prave haos oko sex/gender i sl. termina i upotrebe u javnom životu potegne to pitanje kod nas? Ako i oni na isti način, kao što godinama polako i uporno kroz "institucije" ove kvazidržave rade dotična (i njene koleginice iz "Centra za Ženske studije" npr.), izguraju svoju priču, hoćemo li onda bukvalno svaku drugu reč morati navoditi i u srednjem rodu, plus da izmislimo jedno pe' šes' novih da se neko/neka/nešto slučajno ne nađe uvređen/a/o i ugnjetavan/a/o?
  • ...

    11.04.2017 23:02
    Dokle?
    Zaustavila pandurkinja pešačicu i poslala je kod sudijkinje.
    Ala ovi vladari sveta zahebavaju narod...
  • ImeKrijem

    11.04.2017 22:31
    Smanjite selfije, instagrame, poziranje, kvantnu fiziku oko noktiju, stajlinga, pecanja sponzora, i bavite se naukom, samostalnoscu, biznisom, ucite, citajte, skolujte se, bavite se politikom. Pa cete spram toga biti ravnopravne.
    Dok god 95% zena samo brine o izgledu, a ne zna da nabroji 2 drzave sa kojima se granicimo, edukacija iz Blic zene, bicete neravnopravne u svakom pogledu.
  • budalastine

    11.04.2017 22:28
    kako se na engleskom kaze lekar a kako lekarka
    ili ucitelj i uciteljica....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna